dilluns, 18 de juny del 2012

El Briefing, la primera reunió amb el client


Abans de començar a fer qualsevol tasca vers a un projecte s’ha de fer una reunió informativa amb el client.
El qual transmet les dades bàsiques per poder desenvolupar la millor estratègia.
Aquesta informació recollida en la reunió amb el client es denominada Briefing, la qual es desenvolupada en un anàlisi més ordenat i seleccionant la informació donada pel client.

Què és?
És un escrit on hi ha tota la informació bàsica de dades, objectius, estratègia que una empresa transmet al professional gràfic per portar a terme un projecte i fer el seu seguiment.

A qui i perquè serveix?
Serveix al professional gràfic per poder conèixer tot el projecte, fer una proposta concreta a l’objectiu del client i fer un seguiment des del principi fins el lliurament.

Quines dades són?
Informació bàsica de l’empresa:
                       Nom
                       Activitat principal
                       Línies de productes i serveis
                       Evolució
                       Campanya
                       Producte / Marca / Web
                       Mitjans
Informació del projecte:
                       Història
                       Ús
                       Composició
                       Envàs
                       Preu
                       Marca
                       Posicionament
Públic objectiu
Competència
Objectius del projecte
Terminis previstos
Persona / persones responsables
Pressupost
Estratègia feta / no feta
Estratègia de comunicació
La idea que es vol plasmar
El missatge
...
A més també tot allò que en el moment de l’entrevista sorgeixi.

S’ha de tenir clar que quan més es comprengui al client com el producte que desitja desenvolupar més possibilitats hi ha d’encertar amb la proposta que es presenti.

Com ha de ser?
No hi ha un format únic i uniforme per tots. Cada estudi o professional té el seu que pot adaptar-se a cada tipus de client diferent.
El que sí ha de ser és que:
-Escrit, així s’evita malentesos.
-Com és un escrit bàsic d’informació està consensuat per les parts implicades, tant pel client i tant pel professional, executor del projecte.
-La informació s’ha de comprendre fàcilment.
-Utilització de poques i clares paraules.

Quan és necessari?
Sempre.
Només en els casos que el projecte sigui repetitiu amb el mateix client es pot estalviar.

Què és fa amb aquesta informació?
Després de desenvolupar el Briefing amb les dades més i millor seleccionades i analitzades s’extreu les dades pel Full Creatiu.
Amb aquest full ja es pot començar a fer un esbós de disseny del projecte.