Abans
de començar a fer qualsevol tasca vers a un projecte s’ha de fer una reunió
informativa amb el client.
El
qual transmet les dades bàsiques per poder desenvolupar la millor estratègia.
Aquesta
informació recollida en la reunió amb el client es denominada Briefing, la qual
es desenvolupada en un anàlisi més ordenat i seleccionant la informació donada
pel client.
Què
és?
És un escrit on hi ha tota la informació
bàsica de dades, objectius, estratègia que una empresa transmet al professional
gràfic per portar a terme un projecte i fer el seu seguiment.
A
qui i perquè serveix?
Serveix al professional gràfic per
poder conèixer tot el projecte, fer una proposta concreta a l’objectiu del
client i fer un seguiment des del principi fins el lliurament.
Quines
dades són?
Informació bàsica de l’empresa:
Nom
Activitat
principal
Línies
de productes i serveis
Evolució
Campanya
Producte
/ Marca / Web
Mitjans
Informació del projecte:
Història
Ús
Composició
Envàs
Preu
Marca
Posicionament
Públic objectiu
Competència
Objectius del projecte
Terminis previstos
Persona / persones responsables
Pressupost
Estratègia feta / no feta
Estratègia de comunicació
La idea que es vol plasmar
El missatge
...
A més també tot allò que en el
moment de l’entrevista sorgeixi.
S’ha de tenir clar que quan més
es comprengui al client com el producte que desitja desenvolupar més
possibilitats hi ha d’encertar amb la proposta que es presenti.
Com
ha de ser?
No hi ha un format únic i
uniforme per tots. Cada estudi o professional té el seu que pot adaptar-se a
cada tipus de client diferent.
El que sí ha de ser és que:
-Escrit, així s’evita
malentesos.
-Com és un escrit bàsic
d’informació està consensuat per les parts implicades, tant pel client i tant pel
professional, executor del projecte.
-La informació s’ha de
comprendre fàcilment.
-Utilització de poques i clares
paraules.
Quan
és necessari?
Sempre.
Només en els casos que el
projecte sigui repetitiu amb el mateix client es pot estalviar.
Què
és fa amb aquesta informació?
Després de desenvolupar el
Briefing amb les dades més i millor seleccionades i analitzades s’extreu les
dades pel Full Creatiu.
Amb aquest full ja es pot
començar a fer un esbós de disseny del projecte.