dilluns, 21 de maig del 2012

Jaime Lobera. Director de Màrqueting de Campofrío


La seva presentació va estar dirigida a explicar el cas pràctic de la campanya de màrqueting de Campofrío.

Punts destacats de la seva exposició:

·     En les Xarxes socials, en juny de 2009 van començar a: Escoltar, Mesurar i Aprendre.
De com evoluciona la reputació online de la marca.
En 2011 
decideixen emprendre una campanya a les xarxes socials.

-S'estrena l'anunci en Facebook, Youtube. Es crea un hash tag en Twitter.
-Els primers resultats van ser: Convertir-se en Trending Topic en Twitter.
-Després d'aquest èxit, es llança l'anunci per televisió i altres mitjans convencionals offline i en el carrer, etc.
-Resultat: L'anunci es parodia en tots els mitjans.
-Els resultats: incalculable tornada sobre la inversió: +650% de cobertura gratis en mitjans.


Aprenentatge:
  • Els plans de comunicació han de ser 100% integrats.
  • El mix de mitjans ha d'adaptar-se contínuament.
  • Invertir part del pressupost de màrqueting a aprendre.
  • Els mitjans digitals són una oportunitat i necessaris per a totes les marques.
  • Les xarxes socials tenen un potencial immens.
  • El treball amb les agències ha de ser diari ja que el diàleg amb el consumidor ho és.
  • El consumidor és el que mana, ho sap i exerceix més que mai. En segons quins moments és el director de màrqueting de la teva marca.
  • Si vols que la gent gaudeixi amb el teu contingut no els maregis venent-los el producte insistentment.